
Zajęcia pozalekcyjne z matematyki dla dzieci 4-15 lat.
Program zajęć oraz metody pracy zostały opracowane w oparciu o program Math Circle profesorów Kaplanów z Uniwersytetu Harvarda. Szczegółowy program został przetłumaczony i dostosowany do polskich warunków oraz wymagań naszych uczniów.
Matematyka-dzięki amerykańskiej metodzie umożliwia zrozumienie matematyki dzieciom z trudnościami oraz rozwój umiejętności dzieci utalentowanych matematycznie.
Wyciągarka-autorski program skierowany do uczniów klas IV-VII wspomagający zrozumienie szkolnej matematyki.
Kurs Ósmoklasisty-kompleksowe przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty wzbogacone o zadania logiczne, których brakuje w programach szkolnych.
ważny jest problem
nie ma współzawodnictwa
nie ma zadań na czas
każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
uczymy myślenia a nie testów
każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy
Zajęcia wMatplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:

Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.
Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają za dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.
Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.
Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.
Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.
Posiadamy własne scenariusze zajęć dla każdej grupy wiekowej, które są na bieżąco aktualizowane i modyfikowane na podstawie informacji zwrotnej od naszych uczniów, nauczycieli i metodyków.